המסלול להכשרת מנהלי גיוס ופיתוח משאבים של "מכון מגיד- האוניברסיטה העברית" ו"ערך נוסף" הנו המקיף, המעמיק והמקצועי ביותר בתחומו. בוגריו זוכים לביקוש רב ולמעמד תעסוקתי גבוה.
התכנית מבוססת על מודל ייחודי שהפך את המסלול לנחשב ולמוביל בישראל. באמצעות ידע אקדמי שנאסף בעולם, ניסיון מקצועי שנצבר בעבודתם של טובי המומחים בישראל ומעורבותם של אסטרטגים פותחו תפיסות, כלים, שיטות ואמצעים באמצעותם הופכים בוגרי ההכשרות למבוקשים ביותר בקרב הארגונים החברתיים.
מערכי ההכשרה יוצרים למשתתפים חווית למידה מעשירה ומרחיבת אופקים, מן הסוג לו נזקקים העוסקים במקצוע רגיש ומורכב מסוג זה. במקביל מזמנים המפגשים אפשרויות מונחות ליצירת רשתות קשר (NETWORKING) ולהיכרויות עם עמיתים, תורמים, מנהלי קרנות ונציגי ארגונים.
משך: 20 מפגשים בני 5 ש"א כל אחד
מקום הלימודים: קמפוס מכון מגיד, רח' קהילת סלוניקי 7, תל אביב, עם אפשרות ללמידה מרחוק
מועד תחילת המחזור הבא: 22 לדצמבר 2020, שעה 16.00
דרישות סף: ראיון אישי, הגשת קורות חיים המעידים על ניסיון רלוונטי, השכלה רלוונטית
תעודה: בוגרים שיעמדו בדרישות יקבלו תעודה מטעם מכון מגיד, האוניברסיטה העברית ו"ערך נוסף"
סילבוס: גובש על בסיס מודל ייחודי שפותח במיוחד לצורך זה, תוך התייעצות עם אנשי מקצוע ואנשי אקדמיה מובילים. תכנית הלימודים (הנושאים והמרצים) מתעדכנת מעת לעת בהתאמה לצרכים ולתנאים המשתנים.
ניהול אקדמי: זאב פרץ, office@erech-nosaf.co.il, 0523-968372.
מחשבות והצעות יתקבלו בברכה. שימוש בחומרים המקצועיים מותנה באישור מראש ובכתב.
טלפון/ווטסאפ: 058-6697877
מספר המקומות מוגבל
תכנית הלימודים*:
1. גיוס מתורמים פרטיים 3 מפגשים בני 5 שעות, סה"כ 15 שעות(
- בחירת יעדים לתרומות ואיתור תורמים פוטנציאליים
- יצירת קשר ראשוני לקביעת פגישה וההכנות לקראתה (איסוף מידע, הכנת תיק תורם, תסריטי שיחה)
- הכנת העזרים הנדרשים לשיפור תוצאותיה של פגישה אישית (מה נדרש, איך לערוך, איך לעצב...)
- ניהול המפגש האישי: הרושם הראשוני, כלים לזיהוי העדפותיו של התורם, מה לבקש, כמה, איך, מתי...
- ניהול הקשר לאחר הפגישה הראשונה: דווחים, מפגשים, הבחירה, ההכנה, השימוש...
2. גיוס מקרנות וגופים ציבוריים (2 מפגשים בני 5 שעות, סה"כ 10 שעות)
- הכנת הארגון לעבודה עם קרנות
- איתור קרנות בהתאמה לנושא ולארגון
- שיגור בקשה ראשונית, מעקב וטיפול בבקשות שהוגשו
- הגשת בקשה מורחבת
- איתור אנשי קשר ופיתוח קשרים אפקטיביים
- גיוס ממשרדי ממשלה: תקציבי מדינה, כספים פוליטיים, קולות קוראים
- פנייה לוועדת העיזבונות
- פניות לקרנות הביטוח הלאומי, טוטו, לוטו...
3. אסטרטגיה וניהול מערכי גיוס משאבים (2 מפגשים בני 5 שעות, סה"כ 10 שעות)
- תכנון אסטרטגי
- הכנת תוכנית עבודה שנתית
- הכנה וניהול תקציב לגיוס משאבים
- הקמה והפעלה של ועד מנהל
- הקמה והפעלה של אגודות ידידים
- תחשיבי כדאיות בגיוס משאבים
- מדידה והערכה, שקיפות ודווח
- מעורבות בארגוני גג
4. כלים ושיטות להעשרת העשייה (3 מפגשים בני 5 שעות, סה"כ 15 שעות)
- הפקת אירועים רבי משתתפים
- חוגי בית
- הפקת חומרים מודפסים
- התנדבות כמשאב
- טלמרקטינג
- לובינג
- הגרלות
- שיתופי פעולה עם ארגונים אחרים
5. כישורים אישיים בגיוס משאבים (5 מפגשים בני 5 שעות, סה"כ 25 שעות(
- כישורי השפעה ושכנוע, טיפול בהתנגדויות
- שפת גוף, הצגת נושא בפני קהל
- תקשורת בינאישית אפקטיבית
- חשיבה יצירתית
- יצירת רשתות קשר (נטוורקינג)
- זיהוי סגנון הניהול האישי והתאמתו לתנאים
- עבודת צוות וניהול צוות
6. האינטרנט כמרחב לגיוס משאבים (2 מפגשים בני 5 שעות, סה"כ 10 שעות(
- אתר אינטרנט כחלון ראווה וכלי לקידום תמיכה
- דף פייסבוק ככלי להקמת קהילת תומכים ותורמים
- ניוזלטר אפקטיבי ככלי לשמירת קשר
- פעילות ברשתות חברתיות, פורומים....
- סרטוני תדמית
- מימון המונים באמצעות פלטפורמות ייעודיות
- מנגנוני סליקה ואבטחת מידע
7. עשייה עסקית כאמצעי להגדלת משאבי הארגון (2 מפגשים בני 5 שעות, סה"כ 10 שעות)
- יזמות עסקית חברתית – עקרונות וערכים
- פיתוח רעיון עסקי בהתאמה לפעילות הארגון ומרחבי פעולתו
- בדיקות ייתכנות, תחשיבי כדאיות ויחס עלות תועלת
- איתור וגיוס שותפים-משקיעים
- ניהול אפקטיבי של עסק חברתי
- כלים שווקיים כמכשיר בעשייה עסקית-חברתית
- שילוב בין פילנתרופיה לעסקים
8. הרחבה והשלמות (מפגש אחד בן 5 שעות)
- פילנתרופיה בישראל ובעולם
- אתיקה, דילמות אתיות בעשייה המקצועית, הקוד האתי של האיגוד המקצועי
- הכנת עבודת גמר ע"פ דרישות ועדת ההסמכה
- שאלות מקצועיות בראיון ההסמכה
- הכנת קורות חיים בהתאמה לתפקידים בכירים בעולם החברתי
קריטריונים לקבלת תעודת הגמר מטעם "ערך נוסף "ו"מכון מגיד"
- נוכחות ב-90% מהשעורים
- ביצוע המשימות המתלוות לתהליך הלמידה
- דעתם של העמיתים לקבוצת הלימוד על תרומת העמית לתהליך הלמידה
- הגשת עבודת גמר במתכונת של תוכנית עבודה שנתית לגיוס משאבים בעבור ארגון קיים, בהיקף של 5 עמודים. (הדרכה והנחיות ניתנות במסגרת הלימוד)
- טיוטת עבודת גמר להערות עמיתים ניתן להגיש עד ה – 1.4.2019
- מועד הגשת העבודות לועדת ההסמכה ייקבע על ידה בסמוך לסיום הקורס.
* ייתכנו שינויים
לסיכום:
פיתוח משאבים הנו אחד העיסוקים החשובים והמורכבים ביותר בארגונים חברתיים. בשונה ממנהל פיתוח עסקי האחראי על התחום בעסקים, נדרש מפתח המשאבים לפעול בקרב מגוון רחב של קהלי יעד, בכללם: לקוחות, מוטבים, בעלי עניין, משרדי ממשלה, קרנות, רשויות מקומיות, פילנתרופים פרטיים, עסקים נותני חסות ועוד ועוד. סקר שנערך בקרב מנכ"לים ארגונים חברתיים הצביע על כך שכ-85% מזמנם מוקדש לגיוס משאבים.